SILLAMÄE LINNA KOMMUNIKATSIOONISTRATEEGIA

Kommunikatsioonistrateegia eesmärk
Sillamäe linn korraldab ja juhib kohalikku elu, lähtudes elanike õigustatud vajadustest ja huvidest ning arvestades linna arengu iseärasusi. Elanikke on vaja teavitada kohaliku elu küsimuste lahendamisel tehtud otsustest, menetlustest, sündmustest, kaasata elanikke otsuste tegemisse. Samuti on vaja jõuda sõnumitega teiste oluliste sihtrühmadeni, sh ettevõtjad, linna külalised ning saada nendepoolset tagasisidet. Strateegia peab tagama töökorralduse vajaliku info jõudmiseks sihtrühmadeni ning osapoolte kaasatuseks, samuti linna hea maine.

Kommunikatsiooni eesmärgid

Kommunikatsiooni eesmärgid on:

  • elanikel vajalik ja lihtsalt leitav info pakutavate toetuste ja teenuste kohta;
  • elanikel info tehtud otsuste kohta;
  • elanikel info kaasamisvõimaluste kohta;
  • elanikel võimalus teha ettepanekuid ja anda tagasisidet;
  • ettevõtjatel ja linna külalistel on info pakutavate teenuste, investeerimisvõimaluste ja huviväärsuste kohta;
  • avalikkus ja meedia saavad asjakohast infot;
  • linnal on hea maine, linn pakub avalikke teenuseid vastavalt seadusele ja elanike vajadustele ning arengukavas püstitatud visioonile.


Väärtused
Usaldusväärsus – tõene ja kontrollitud info
Avatus – sihtrühmad saavad juurdepääsu neile vajalikule infole (vajaduste väljaselgitamine ja info juurde juhatamine)
Läbipaistvus – linnavalitsuse ja volikogu otsused, eelnõud, menetlus koos menetluse käigus esitatud ettepanekute ja vastuväidetega, samuti info ametnike huvide kohta on seaduses ettenähtud korras avalikustatud
Kaasatus – huvitatud isikud on otsustamisse kaasatud ning saavad oma ettepanekute kohta argumenteeritud tagasiside

Sihtrühmad

  • Elanikud;
  • Ettevõtjad;
  • Koostööpartnerid;
  • Avalikkus;
  • Turistid ja linna külalised.


Sõnumid

Elanikele: info pakutavate teenuste kohta, olulised sündmused, kriisiinfo, kaasamine küsimuste lahendamisse, kogukonnatunde edendamine

Ettevõtjatele: info pakutavate teenuste kohta, info investeerimisvõimaluste kohta, olulised sündmused, kriisiinfo, kaasamine küsimuste lahendamisse, kogukonnatunde edendamine

Koostööpartneritele: info pakutavate teenuste kohta

Avalikkus: info linna teenuste, olulisemate sündmuste ja elukeskkonna kohta, info investeerimisvõimaluste ja äriklastri kohta

Turistid ja linna külalistele: tutvustada Sillamäe identiteeti ja eripära

Kommunikatsioonikanalid

  • Linna veebileht ja sotsiaalmeedia kanalid (Facebook). Kogu oluline ja päevakajaline info on lihtsalt igale sihtgrupile leitav;
  • Linna veebilehel kajastatakse elanikele ja ettevõtjatele vajalikke teenuseid, sündmusi, olulisi uudiseid, samuti peamisi regulatsioone, kodulehel on võimalused tagasiside andmiseks ja elanike kaasamiseks, leitavad on teenuse osutamise korrad ning teenuse saamiseks vajalikud taotluste vormid. Turistidele ja linna külalistele on kodulehel linna tutvustav info, info vaatamisväärsuste kohta ning vajalike teenuste kohta;
  • Facebooki kanal on eelkõige operatiivse info jagamise kanal kohalikule elanikule ja ettevõtjale;
  • Linna ajaleht. Ilmub kord nädalas nii paberkandjal kui ka digiversioonina: eelkõige linna elanikele kohalike sündmuste ja olulisemate otsuste kajastamiseks;
  • PPP projektina edastatakse linna infot Youtube kanalil (ESN TV) ja veebilehel molodoi.ee: info jagamise kanal kohalikule elanikule ja ettevõtjale;
  • Pressiteated ja meediakanalid, ka otsesuhtlus meediaga. Põhimõte – igale pöördumisele tuleb vastata. Vähegi uudisväärtusega info tuleb meediale edastada. Iga suurema sündmuse kohta valmib kommunikatsiooniplaan;
  • Üritused ja infoseminarid;
  • Trükised ja reklaammaterjalid;
  • Otsekommunikatsioon;
  • Ettevõtjate e-list;
  • Korteriühistute e-list;
  • Facebooki sõnumikeskkond;
  • Kaasamiskeskkonnad, nagu „Anna teada" ja kodulehel olev tagasiside vorm.


Tegevuskava
Igaks aastaks võib linnavalitsus koostada eraldi tegevuskava käesolevas strateegias toodud eesmärkide süsteemseks täitmiseks.