Olulised abi- ja infonumbrid

Hädaabinumber (kiirabi, pääste, politsei) – 112, https://www.112.ee/et/hadaabinumber-112

Perearsti nõuandetelefon – 1220, https://1220.ee/

Mürgistusteabeliin – 16662, https://www.16662.ee/et

Keskkonnainspektsioon – 1247, https://keskkonnaamet.ee/

Elektrilevi rikketelefon – 1343, https://elektrilevi.ee/et/katkestused/tegevused-katkestuste-korral

Riigiinfo telefon – 1247https://www.112.ee/et/juhend/riigiinfo-telefon-1247

Lasteabi nõuandetelefon – 116111, https://www.lasteabi.ee/et

Tark vanem – E-nõustamine https://tarkvanem.ee/kusi-nou/

 

Ohvriabi nõuadneliin – 116006 (abi 24/7), https://www.palunabi.ee/et
Sotsiaalkindlustusameti ohvriabi, Sillamäe PPA, I.Pavlovi tn 4, Sillamäe (vastuvõtt toimub kokkuleppel).

Ohvriabitöötajad Sillamäel:
Anastassia Belova, 5866 9829, anastassia.belova@sotsiaalkindlustusamet.ee
Inna Bahlinova, 5309 7071, inna.bahlinova@sotsiaalkindlustusamet.ee

Ohvriabitöötajad muudes kohtades:
Ohvriabi Ida piirkond (Ida-Virumaa, Lääne-Virumaa): Mari-Liis Org (piirkonna juht), 5860 9053, e-post: Mari-Liis.Org@sotsiaalkindlustusamet.ee
Rakvere politseijaoskond (Kreutzwaldi 5a, Rakvere): Merli Tammi-Jõeveer, 5866 9932, e-post: Merli.Tammi-Joeveer@sotsiaalkindlustusamet.ee
Narva politseijaoskond (Vahtra 3, Narva):
Anastassia Belova, 5866 9829e-post: Anastassia.Belova@sotsiaalkindlustusamet.ee
Inna Bahlinova, 5309 7071, e-post: Inna.Bahlinova@sotsiaalkindlustusamet.ee
Kohtla-Järve (Järveküla tee 50, Kohtla-Järve): Natalja Saar, 5128736, e-post: Natalja.Saar@sotsiaalkindlustusamet.ee
Jõhvi politseijaoskond (Rahu 38, Jõhvi): Natalja Maikova, 524 6758, e-post: Natalja.Maikova@sotsiaalkindlustusamet.ee


Info ja abi vägivalda kogenud naistele tugitelefon - +372 5594 9496 (abi 24/7), https://naistetugi.ee/

AVA keskus inimkaubandusohvritele ja prostitutsiooni kaasatutele Jõhvis tugitelefon – 775 1893 (E 11.00-16.00), https://www.eluliin.ee/en/node/19


Assistance for foreign women in Estonia / Помощь иностранным женщинам в Эстонии https://www.eluliin.ee/iwa.
Helpline 15333 is manned one day per week from 10 to 15 o'clock. Helpline 15333 offers basic information in English, Finnish, Russian and in German, if needed.
Телефон поддержки 15333 работает только один день в неделю с 10.00-15.00. По телефону можно получить информацию на английском, финском, русском и немецком языках.

Usaldustelefon www.eluliin.ee:
eesti keelne – 655 8088
vene keelne – 655 5688
ukraina keelne - +372 681 1700 (19.00-23.00)

Noorte usaldustelefon – 6 466 666 (NL 19.00-22.00), http://vaimsetervisepaev.weebly.com/usaldustelefonid.html


Emotsionaalse toe telefon Eluliin – 655 8088, https://www.eluliin.ee/

Uimastinõustamistelefon – 1747, https://www.narko.ee/siit-saad-abi/tugiliin/
Uimastite tarbimisest keeldumine 1747, https://www.narko.ee/siit-saad-abi/

AIDS'i ennetus ja nõustamine (anonüümne nõustamine).
AIDSi anonüümne nõustamiskabinet (Kohtla-Järve) https://www.ivkh.ee/et/raviteenused/82-patient-and-visitor/102-anonymous-aids-counselling.html.
AIDSi anonüümne nõustamiskabinet (Narva) https://narvahaigla.ee/et/tasuta-teenused/hivi-ananuumne-noustamiskabinet.

Tervise Arengu Instituut https://www.hiv.ee/

Alkoholist loobumine:
Infoportaal alkoholi ja alkoholi toime kohta https://alkoinfo.ee/et/
Noorte Alkoinfo https://noored.alkoinfo.ee/

Alkoholitarvitamise häire kabinet (Narva) https://narvahaigla.ee/et/alkoholitarvitamise-haire-kabinet

Anonüümsed Alkohoolikud infotelefon - +372 529 9955, https://aaestonia.com/index.php


Suitsetamisest loobumine:
Tubakainfo
https://www.tubakainfo.ee/
Nõustamise kabinet (Kohtla-Järve) https://www.ivkh.ee/et/raviteenused/80-raviteenused/100-smoking-cessation-counseling-office.html
Nõustamise kabinet (Narva) https://narvahaigla.ee/et/tasuta-teenused/suitsetamisest-loobuda-soovijate-abistamise-kabinet


Raseduskriisi E-nõustamine https://rasedus.ee/e-noustamine/

Tervislik toitumine https://toitumine.ee/

Eesti seksuaaltervise liit https://seksuaaltervis.ee/

Eesti vähiliit https://cancer.ee/

Eesti allergialiit https://allergialiit.ee/

 

Sillamäe Veevärk (vee-ettevõtja) – 39 71522, https://www.silveevark.ee/et/

Silpower (soojusettevõtja) – 39 29682 (E-R 09.00-16.00), https://silpower.ee/

N&V (teede korrashoid) – 52 92649 (ööpäevaringne dispetšer), https://www.nvhooldus.ee/index.php?lang=et


 

PRESSITEADE
24.03.2025
Häirekeskus

Riigiinfo telefonilt 1247 saab küsida nõu, kuidas tagada lähedaste valmisolek kriisideks.

Seni on saanud kriisivalmiduse infot veebilehelt olevalmis.ee, kuid alates 24. märtsist saab küsida kriisivalmidusest ja -varudest, ohuteavitusest, varjumisest ning ulatuslikust evakuatsioonist ka riigiinfo telefonilt 1247.

Riik on viimastel aastatel aktiivselt tegelenud elanikkonna teadlikkuse ja oskuste arendamisega, et inimesed suudaksid kriisiolukordades paremini toime tulla. Järgmise olulise sammuna hakkab Häirekeskuse hallatav riigiinfo telefon 1247 jagama teavet kriisivalmiduse ja -varude, ohuteavituse, varjumise ning ulatusliku evakuatsiooni kohta.

„Turvalisus algab meist endist – meie teadlikkusest, valmisolekust ja tegutsemisoskustest. Riik saab pakkuda juhiseid ja tuge, kuid iga inimese panus oma kodu ja lähedaste kaitsmisel on hindamatu. Mida paremini me ise oleme kriisideks valmistunud, seda tugevam on kogu ühiskond. Riigiinfo telefon 1247 ja olevalmis.ee aitavad leida vastuseid, kuidas iseenda, oma pere, kogukonna kriisivalmidust luua," sõnas Siseministeeriumi kriisivalmiduse ja elanikkonnakaitse asekantsler Tuuli Räim.

Häirekeskuse teenuste juht Karmen Oks tõdes, et viimastel aastatel on riigiinfo telefoni roll märkimisväärselt kasvanud. „Kui alustasime nelja partneriga, siis tänaseks on koostööpartnerite arv kahekordistunud ning teenus on kasvanud koos ühiskonna vajadustega. Kriisi ajal vastame kriisiinfoteenuse kõnedele ja jagame vajadusel ka kannatanuinfot, nüüd lisandub sellele kriisivalmiduse ja elanikkonnakaitse info jagamine. See on loogiline ja otstarbekas samm – kui ühes asutuses on välja töötatud toimiv ja usaldusväärne teenus, siis seda tuleb maksimaalselt kasutada."

"Päästeameti ülesanne on anda kõikidele Eesti inimestele vajalikud teadmised ja oskused, et tulla kriisides võimalikult hästi ja iseseisvalt toime. Elame kriiside ajastul ja peame olema valmis erinevate ootamatustega toime tulema. Ukraina võitlusest Venemaa agressiooni vastu oleme õppinud, et ühiskond on võimeline toimima ka väga tõsises kriisis, kui inimesed on selleks valmistunud. Elanikkonnakaitse algab teadlikkusest ja valmisolekust," ütles Päästeameti peadirektori asetäitja Martin Lambing.

Riigiinfo telefon 1247 on kättesaadav ööpäevaringselt eesti, vene ja inglise keeles. 1247 vahendab teavet riigiteede (Transpordiamet), keskkonna (Keskkonnaamet), politsei teenuste ja maismaapiiri ületamise (Politsei- ja Piirivalveamet), liiklusõnnetuste vormistamise (Eesti Liikluskindlustuse Fond) ning Päästeameti teenuste ja kriisivalmiduse (Päästeamet) teemadel. Valimiste eel, ajal ja järel saab 1247-lt infot valimiste kohta.

 

Lisainfo:

Häirekeskus – Gerttu Blank (paringud@112.ee, tel 5422 0726, www.häirekeskus.ee)

Päästeamet – Darja Denissova (darja.denissova@paasteamet.ee, tel 5857 5020 , www.rescue.ee ja www.olevalmis.ee)

Siseministeerium – Kristina Kukk (kristina.kukk@siseministeerium.ee, tel 5554 4021, www.siseministeerium.ee)