Tarbijakaitse

Tarbijakaitseameti vastuvõtt Sillamäel toimub iga kuu viimasel reedel Sillamäe Linnavalitsuses (Kesk 27) kella 10-15.00. Vastuvõtule palume eelnevalt registreerida telefonil 39 25 700 või e-posti aadressil sekretar@sillamae.ee

 

Vaata, millal toimuvad tarbijakaitseameti vastuvõtud Sinu kodukohas: www.tarbijakaitseamet.ee/et/ametist/vastuvott-maakondades.

Tarbijakaitseamet ootab Sind vastuvõtule, kui

·         Sul on kauplejaga tekkinud vaidlus, kuid Sa ei tea oma õigusi ega seda, kuidas edasi tegutseda;

·         oled juba kauplejale kirjaliku kaebuse esitanud, kuid ei saa kauplejalt 15 päeva jooksul vastust;

·         oled juba kauplejale kirjaliku kaebuse esitanud ja ka vastuse saanud, kuid vastuses pakutud lahendus ei sobi Sulle.

 

Rohkem infot enda õiguste ja kohustuste kohta tarbijana leiad ameti veebilehelt www.tarbijakaitseamet.ee

 

 

Tarbijakaitseameti nõuandetelefon

Kui Sul on küsimusi, mis on seotud tarbija õigustega või soovid nõu, kuidas käituda, kui ostetud toode või teenus on osutunud ebakvaliteetseks, siis nõustab Sind tööpäeviti 8.00-16.30 tarbijakaitseameti nõuandetelefon 1330 ja 6 201 707.

Soovitused nõuandetelefonil helistajale:

- tee enne helistamist endale selgeks küsimus, millele soovid vastust;

- püüa helistamisel sõnastada küsimus võimalikult konkreetselt ja arusaadavalt;

- küsi üks küsimus korraga ja kuula ära vastus;

- kuula ära vastaja täpsustavad küsimused, kuna just need võivad olla määrava tähtsusega;

- ära lasku vastajaga vaidlusesse, kuna seadused on kõikidele ühesugused ning nõustaja neid kahjuks muuta ei saa.

 

Osa probleeme ei kuulu siiski tarbijakaitseameti pädevusse. Tarbijakaitseamet ei saa sind aidata, kui Sinu mure on seotud:

- ebaviisaka käitumisega kaupluses või teenindusasutuses (lahenduse saamiseks pöördu kaupluse/teenindusettevõtte juhataja või omaniku poole);

- töövaidlusega (nõu saad tööinspektsioonist);

- ebakvaliteetsete toiduainetega (pöördu veterinaar- ja toiduameti poole);

- ebakvaliteetsete ravimitega (võta ühendust ravimiametiga);

- ravikvaliteediga (pöördu terviseameti poole);

- ebapiisava eesti keele oskusega (võta ühendust keeleinspektsiooniga);

- ebapädeva korteriühistu juhatusega (kutsu kokku korteriühistu üldkoosolek ning võimalusel valige uus juhatus).

 

Lisaks ei kuulu tarbijakaitseameti pädevusse:

- juriidiliste isikute vahelised vaidlused;

- eraisikute vahelised vaidlused;

- vaidlused, mis on antud juba kohtu menetlusse.

 

NB! Parema klienditeeninduse tagamiseks ning hilisematest vaidlustest hoidumiseks- kõik kõned salvestatakse.

Lauatelefonilt Tarbijakaitseameti lühinumbrile 1330 helistades, tuleb tarbijal maksta nii nagu tavalisele lauatelefonile helistades e. kõne alustustasu on 0,03 eurot ja minutimaksumus on 0,02 eurot. Mobiiltelefonilt lühinumbrile 1330 (EMT, Elisa, Tele2 võrgust)või Starmani lauatelefonilt helistades tuleb helistajal kõne eest maksta 0,23 eurot minutitasu.

Info Tarbijakaitseameti koduleheküljelt

01.03.2013

 

Teenindaja meelespea

http://www.tka.riik.ee/doc.php?15738

 

Info tarbijatele

Kuidas käituda, kui oled ostnud puudusega toote või teenuse? http://www.tarbijakaitseamet.ee/index.php?id=13932

Kuidas esitada kaebust? http://www.tarbijakaitseamet.ee/index.php?id=13757

 

Õpetlikud videoklipid

Mida teha, kui ostetud tootel ilmneb puudus? http://youtu.be/dIgrUXqCLPY

Kuidas esitada kaebust?  http://youtu.be/DkU40n1Cjhc

Internetist ostmine http://youtu.be/LwGDdJZMiY0

 

Kohalik omavalitsus korraldab oma haldusterritooriumil tarbijate tarbijakaitsealast nõustamist. Kohalik omavalitsus on kohustatud nõustama ja abistama tarbijaid küsimustes, mis on seotud teenustega, mida kohalik omavalitsus seaduse alusel korraldab. Seega teostab kohalik omavalitsus eelkõige nõustamist ja nende teenuste osas, mida korraldab kohalik omavalitsus.